مصارف غیر خوراکی

مصارف غیر خوراکی تخم مرغ

مصارف غیر خوراکی

تخم مرغ و شگفتی‌هایش

به یکی دیگر از مقالات کاربردی تلاونگ خوش آمدید! امروز قرار است با هم نگاهی به مصارف غیر خوراکی تخم مرغ بیاندازیم. تخم مرغ یکی از معجزات طبیعت است که همانطور ساکت در یخچال نشسته است و خیلی از ما، خبر از کاربردهای شگفت‌انگیز آن نداریم! تاثیرات تخم مرغ بر روی پوست و مو،سلامت و کشاورزی فوق‌العاده است. با تلاونگ همراه باشید تا با هم سر از این هزار توی تخم مرغی در بیاوریم و تجربیاتی موثر و کاربردی در اختیارتان بگذاریم.

وقتی تخم مرغ شکست آن را دور نریزید؟

وقتی تخم مرغ از دستتان افتاد و پخش زمین شد، بهتر است یک جا خشکتان نزد و آن را جمع کنید و در یک ظرف بریزید. بعد بیایید مقاله ما را بخوانید تا بهتان بگوییم چرا نباید به هیچ وجه آن را دور بریزید. تخم مرغ سرشار از شگفتی است. چه کارها که نمی‌شود با آن کرد! تخم مرغ یه تنه حریف هر چیزی که تصورش را بکنید هست. یکی یکی بریم سراغ مصارف غیر خوراکی تخم مرغ، چه خودش بشکند، چه خودتان آن را بشکونید.

مصارف غیر خوراکی تخم مرغ برای پوست

تخم مرغ یکی از عناصر پر مغذی است که طبیعت به ما هدیه داده است. سفیده تخم مرغ مصارف زیبایی گسترده‌ای دارد. اولین کاری که می‌توانیم با تخم مرغ بکنیم و پوستمان را خوشحال کنیم، این است که یک ماسک درست کنیم. تهیه یک ماسک صورت از سفیده تخم مرغ بسیار ساده است و مشکلات پیچیده پوستی را برطرف می‌کند. حتی برای رفع سوختگی و رفع جای آن می‌توانید عضوی که سوخته است را در سفیده تخم مرغ فرو کنید تا سفیده با مقدار کلاژن بالایی که دارد، آن را ترمیم کند.

ماسک سفیده تخم مرغ برای چیست؟

خیلی قبل از ما، در روزهای دور، تمدن‌های کهن مثل چین، مصر و شبه‌جزیره عربستان به خواص فوق‌العاده سفیده تخم مرغ پی برده بودند. سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین و آلبومین است که راه نفس کشیدن پوست را باز می‌کند. این ماده جادویی به خوبی منافذ باز صورت را می‌بندد و از ترشح چربی توسط غدد زیرپوستی جلوگیری می‌کند. در ادامه بیشتر سر از  کار این ماده فوق‌العاده در خواهیم آورد.

حذف موهای زائد صورت

اولین کاربرد غیر خوراکی تخم مرغ، حذف موهای زائد صورت است. کافیست سفیده تخم مرغ را با برس روی صورت بمالید و روی آن دستمال کاغذی بچینید. بعد دوباره روی آن تخم مرغ بمالید. اجازه دهید چند دقیقه بماند و بعد از این که خشک شد، دستمال‌ها را بکنید. با این کار موهای ریز و نازک صورت کنده خواهند شد و پوستتان صاف و نرم می‌شود.

بستن منافذ باز پوست و رفع چین و چروک

سفیده تخم مرغ خاصیت مرطوب کنندگی دارد و به طرز شگفت‌انگیزی منافذ باز پوست را مسدود می‌کند. به خوبی خطوط خنده و چین و چروک‌ها را از بین می‌برد. می‌توانید یک قاشق چایخوری سفیده را با یک عدد  لیموی طبیعی مخلوط کنید. بعد روی پوست بمالید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید. می‌توانید برای بهتر نتیجه گرفتن، این کار را دو یا سه بار در هفته انجام دهید.

کشیدن پوست صورت و کاهش چربی پوست!

برای اینکه کشیدگی پوست را با استفاده از سفیده تخم مرغ احساس کنید. کافیست کمی از آن را روی تمام نقاط پوست، به جز لب‌ها و چشم‌ها بمالید. به این کار ادامه دهید تا ۱۰ دقیقه گذشته و سفیده روی پوستتان خشک شود. بعد پوست را با آب گرم بشویید. می‌توانید به پوست گردن هم بزنید. خودتان به وضوح شاهد تغییر پوست خواهید بود.

جهت از بین رفتن چربی پوست، ابتدا پوست را با آب گرم بشویید و بعد از خشک کردن، با سفیده تخم مرغ تمام سطح آن را بپوشانید و با آب سرد پاک کنید. این کار به طرز  چشمگیری منافذ را بسته و چربی را از پوست پاک می‌کند. اگر پوستتان چرب است، در کنار استفاده از سفیده، شستن مرتب صورت هم به شما توصیه می‌شود.

رفع پف چشم‌ها یکی دیگر از مصارف غیر خوراکی تخم مرغ

یکی دیگر از مصارف زیبایی سفیده تخم مرغ که راحت در خانه قابل اجرا است، رفع پف زیر چشم است. با انگشت کمی سفیده زیر چشمانتان و جایی که پف دارد بمالید و وقتی داشت خشک می‌شد، با آب ولرم بشویید. بعد از شست‌وشو روغن نارگیل بمالید و از شر پف‌ها به راحتی خلاص شوید!

مصارف غیر خوراکی تخم مرغ برای مو جهت درخشندگی و رفع چربی

شاید از اینکه موهایتان بوی تخم مرغ بگیرد، خوشتان نیاید. اما بعد از دیدن تاثیرات معرکه ماسک موی سفیده تخم مرغ، این بو را به جان خواهید خرید! کافیست سفیده یک تخم مرغ را با یک قاشق عسل و روغن اسطوخدوس ترکیب کرده و روی پوست سر بمالید. اگر دوست داشتید می‌توانید کمی آبلیو هم به آن اضافه کنید. تا بوی بد سفیده را خنثی کند. بعد از ۱۰ دقیقه با شامپوی غیر سولفات بشورید. سفیده به شدت حال فولیکول‌های مو را روبه‌راه می‌کند. آن‌ها را محکم کرده و چربی اضافه کف سر را از بین می‌برد. موهای آسیب‌دیده را احیا کرده و باعث درخشندگی و براقی مو می‌شود.

مصارف غیر خوراکی زرده تخم مرغ

ترکیبات پر از پروتئین زرده تخم مرغ، به طرز فوق‌العاده‌ای مانع پیری زودرس شده و پوست را جوان و ترمیم می‌کند. می‌توانید در تمام ماسک‌هایی که گفتیم، از زرده هم استفاده کنید. زرده تخم مرغ برای پوست‌های خشک عالی است و رطوبت رسانی قوی دارد.

مصارف غیر خوراکی تخم مرغ از پوست آن

بله ما به پوست تخم مرغ هم رحم نکردیم. می‌توانید پوست تخم مرغ را در لوله‌ها بریزید. این کار مانع از گرفتگی مواد جامد شده و چربی اطراف لوله را برطرف می‌کند. می‌توانید پوست تخم مرغ را خرد کرده و با مایع ظرفشویی سینک را برق بیاندازید. پوسته تخم مرغ سرشار از کلسیم و مواد معدنی است و به حاصل‌خیزی خاک گلدان‌ها کم می‌کند.

پوست تخم مرغ، آفات، حلزون و کرم‌ها را فراری می‌دهد. پوست تخم مرغ خرد شده را در ظرف در دار ریخته، آب ولرم بریزید و در جای تاریک و خنک نگهدارید. بگذارید چند روز بماند و به گل و گیاهاتان بپاشید.

پایان بندی

خیل ممنونیم که تا اینجا پا‌به‌پای تلاونگ آمدید. امیدواریم که حسابی با مصارف غیر خوراکی تخم مرغ آشنا شده باشید و  بهینه از آن‌ها استفاده کنید. فراموش نکنید که تخم مرغ یکی از مواد ضروری در سبد کالای خانواده است. چه خوراکی چه غیر خوراکی! مطمئن شوید از تخم مرغ‌های سالم و با کیفیت برای هر دو منظور استفاده می‌کنید تا برای سلامتی‌ شما مشکلی پیش نیاید. شما همچنین می‌توانید نحوه تهیه ۷ ماسک‌ تخم مرغی را برای داشتن پوستی سالم تر و آشنایی با مصارف دیگر تخم مرغ مطالعه کنید. در کامنت‌ها به ما بگویید آیا تا به حال تجربه استفاده غیر خوراکی از تخم مرغ را داشته‌اید؟ تیم ما همیشه منتظر شنیدن نظرات و انتقادات و پاسخگوی شما است. سلامت و شاد باشید!

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *