ماسک صورت با تخم مرغ

ماسک صورت با تخم مرغ؛ مناسب انواع پوست

انواع ماسک صورت با تخم مرغ

۷ مدل ماسک صورت با تخم مرغ؛ پوست خشک، چرب، حساس و معمولی

به یک مقاله دیگر از تلاونگ خیلی خوش آمدید. امروز در ادامه مقاله مصارف زیبایی تخم مرغ، به سراغ انواع ماسک صورت با  تخم مرغ می‌رویم. قرار است چند دستور آسان را با تخم مرغ یاد بگیریم. تخم مرغ همانطور که می‌دانید تنها مصرف خوراکی ندارد. این ماده طبیعی شگفت‌انگیز از پس کارهای فوق‌العاده‌ای بر میاید.

یکی از معجزات تخم مرغ تاثیر آن بر روی سلامتی، شادابی و جوانی پوست صورت است. سفیده تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین برای هیدراته کردن پوست بسیار عالی است. زرده تخم مرغ هم خواص مرطوب‌کنندگی بالایی دارد. در کنار کلی ماده طبیعی دیگر می‌شود چند ماسک عالی درست کرد و مراقب پوست صورت بود. در کنار این فواید، وقت ماسک گذاشتن، خیلی هم خوش می‌گذرد. با ما همراه باشید.

ماسک صورت با تخم مرغ، به راحتی آب خوردن

این مدل ماسک به راحتی و فقط با یک عدد تخم مرغ انجام می‌شود. نتیجه استفاده از این ماسک صورت، بهبود گردش خون و سفت شدن پوست است. ابتدا پوست خود را به خوبی تمیز کنید. با آب گرم و شوینده‌ای که به طور معمول استفاده می‌کنید، پوست صورتتان را بشویید. سپس یک تخم مرغ را بشکونید و با پنبه آن را روی تمام سطح پوست بمالید. اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و بعد از اینکه خشک شد، پوست را بشویید و شاهد نتیجه فوق‌العاده این ماسک باشید.

ماسک صورت با تخم مرغ برای پوست خشک

برای تهیه این ماسک، که برای پوست‌های خشک مناسب است، به زرده تخم مرغ احتیاج دارید. ابتدا پوست را شسته و پاک کنید. سپس دو عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق عسل مخلوط کنید. ماسک را روی صورت بمالید و اجازه دهید خشک شود. بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، پوست را با آب گرم بشویید. این ماسک رطوبت رسان بسیار خوبی برای پوست‌های خشک است.

ماسک صورت با تخم مرغ برای پوست چرب

برای رفع چربی پوست، که یکی از عوامل اصلی آکنه است، می‌توانید از ماسک سفیده تخم مرغ استفاده کنید. یک عدد سفیده تخم مرغ را بزنید تا سفت و سفید شود. سپس ماسک را روی پوست بمالید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. سپس صورت را بشویید. این ماسک به خوبی میزان چربی پوست را کنترل می‌کند.

ماسک صورت با تخم مرغ برای پوست‌ حساس

اگر پوست حساسی دارید، بهتر است یک ماسک صورت تخم مرغی با ماست درست کنید. ماست به دلیل داشتن کلسیم، آنتی اکسیدان، ویتامین ب، لاکتیک اسید و زینک بسیار بر جوانی و شادابی پوست تاثیرگذار است. ماست باعث رطوبت رسانی، آب رسانی و لایه برداری پوست می‌شود. برای تهیه این ماسک سفیده تخم مرغ را با ماست مخلوط کنید، روی پوست بمالید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند تا خشک شود. سپسس پوست را تمیز کنید.

ماسک صورت با تخم مرغ برای رفع پیری پوست

مقدار کمی از سفیده تخم مرغ را با یک عدد هویج کوچک و  اندکی شیر مخلوط کنید. روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بماند. سپس پوست را تمیز کنید. استفاده از این ماسک به دلیل خواص ضد پیری شیر، هویج و تخم مرغ پوست را به خوبی ویتامینه و شاداب می‌کند. این ماسک را برای انواع پوست می‌توانید استفاده کنید.

ماسک صورت با تخم مرغ برای درخشانی پوست و رفع جوش

آرد نخودچی به فراوانی روی دارد که به کاهش میکروب‌های سطح پوست که باعث آکنه و جوش صورت می‌شوند، کمک می‌کند. در این ماسک که برای درخشانی و یکدست شدن پوست است، به سفیده تخم مرغ و چند قاشق آرد نخودچی احتیاج دارید. یک یا دو قطره آب لیمو هم به آن اضافه کنید. روی پوست بمالید و اجازه دهید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بماند. سپس پوست را تمیز کنید.

ماسک صورت با تخم مرغ برای بهبود جوش و آکنه

سفیده تخم مرغ را جدا کرده و با خاک رس آن‌ قدر بزنید که غلظت مورد نظر بدست آید. ماسک را به صورت بزنید و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس صورت را به خوبی بشویید.

پایان‌بندی

ماسک صورت خانگی و ارگانیک نه تنها روشی ارزان تر از ماسک های شیمیایی برای پوست شماست، بلکه سبب می­‌شود در زمان کوتاه تر و همچنین بدون رسیدن هرگونه مواد نگه­دارنده مضر و اسانس ها، به زیبایی پوست خود رسیدگی کنید.

خیلی ممنون که با تلاونگ همراه بودید. حتما مقالات دیگر با موضوع مصارف غیر خوراکی تخم مرغ را مطالعه کنید تا دنیای شگفت‌انگیز و ناشناخته تخم مرغ‌ها را از دست نداده باشید. امیدواریم که مطالب گفته و جمع‌آوری شده به کارتان بیاید و حال خوب برایتان به همراه داشته باشد. منتظر نظرهای شما عزیزان در مورد تجربه استفاده از این ماسک­های فوق­العاده هستیم. پر از عشق و نور باشید!

1 پاسخ دادن

بازتاب‌ها و دنبالک‌ها

  1. […] سلامتی‌ شما مشکلی پیش نیاید. شما همچنین می‌توانید نحوه تهیه ۷ ماسک‌ تخم مرغی را برای داشتن پوستی سالم تر و آشنایی با مصارف دیگر تخم […]

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *