خواص کاربردی تخم مرغ, مقالات

ماسک صورت با تخم مرغ؛ مناسب انواع پوست

انواع ماسک صورت با زرده و سفیده تخم مرغ، مناسب انواع پوست

فرقی ندارد پوستتان چرب باشد، خشک، حساس یا معمولی؛ در هر صورت تخم مرغ یک ماده غذای ارزشمند و بسیار مغذی برای پوست شماست. در این مقاله از سری مقالات تلاونگ قصد داریم تا دستور چند ماسک ساده و آسان با تخم مرغ را به شما آموزش دهیم تا پوستی شاداب و شفاف داشته باشید.

تاثیر تخم مرغ بر پوست چیست؟

تخم مرغ معجزه شادابی، جوانی و سلامتی پوست است. سفیده تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین برای هیدراته کردن پوست بسیار عالی است و همچنین زرده تخم مرغ برای پوست یک مرطوب کننده عالی به شمار می‌رود. ماسک تخم مرغ برای صورت ماسکی برای:

  • شادابی
  • جوانسازی
  • لیفت صورت
  • شفاف‌سازی
  • مرطوب کنندگی
  • از بین بردن چین و چروک

مناسب بوده و به تغذیه صورت با ویتامین و مواد متنوع کمک می‌کند. توصیه می‌شود تا ماسک‌های صورت مختلف با زرده و سفیده تخم مرغ درست کنید و تنها در خانه، از پوست خودتان مراقبت کنید.

۷ ماسک متنوع با تخم مرغ برای انواع پوست

1. ماسک صورت با سفیده و زرده تخم مرغ، به راحتی آب خوردن!

برای درست کردن این مدل ماسک تنها به ۱ تخم مرغ کامل نیاز دارید. این ماسک صورت با تخم مرغ منجر به بهبود گردش خون و سفت شدن پوست صورت می‌شود. برای تهیه و استفاده از این ماسک:

  1. صورت خود را با شوینده مناسب بشویید و به خوبی تمیز کنید.
  2. پوست صورتتان را خشک کنید.
  3. ۱ عدد تخم مرغ کامل را بشکنید و هم بزنید.
  4. تخم مرغ را با پنبه به صورت خود بزنید.
  5. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اجازه دهید ماسک روی صورت خشک شود.
  6. پوست را بشویید و یک مرطوب کننده سبک بزنید.

بعد از شستن صورت خود شاهد نتیجه فوق‌العاده این ماسک خواهید بود!

2. ماسک صورت با زرده تخم مرغ و عسل برای پوست خشک

برای تهیه این ماسک که مناسب پوست‌های خشک است، تنها به زرده تخم مرغ احتیاج دارید. زرده خاصیت مرطوب کنندگی داشته و منجر به آبرسانی پوست خواهد شد. برای تهیه و استفاده از این ماسک صورت مطابق مراحل زیر پیش بروید:

  1. ابتدا پوست را شسته و پاک کنید.
  2. سپس دو عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق عسل مخلوط کنید.
  3. ماسک را روی صورت بمالید و اجازه دهید خشک شود.
  4. بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، پوست را با آب گرم بشویید.

ماسک زرده تخم مرع برای پوست خشک رطوبت رسان بسیار خوبی بوده و پوست صورت را از خشکی و کشیده شدن رها می‌کند.

3. ماسک صورت با تخم مرغ برای پوست چرب

برای رفع چربی پوست که یکی از عوامل اصلی آکنه است، می‌توانید از ماسک سفیده تخم مرغ استفاده کنید. یک عدد سفیده تخم مرغ را بزنید تا سفت و سفید شود. سپس ماسک را روی پوست بمالید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. سپس صورت را بشویید. این ماسک به خوبی میزان چربی پوست را کنترل می‌کند و برای جلوگیری از جوش و آکنه مناسب است.

4. ماسک صورت با سفیده تخم مرغ و ماست برای پوست‌ حساس

ماسک صورت با سفیده تخم مرغ و ماست، ماسکی مفید برای پوست‌های حساس است. ماست موجود در این ماسک به دلیل داشتن کلسیم، آنتی اکسیدان، ویتامین B، لاکتیک اسید و زینک برای جوانسازی و شاداب کردن پوست، بسیار تاثیرگذار است. برای تهیه و استفاده از این ماسک تخم مرغی بهتر است تا:

  1. تخم مرغ را بشکنید و سفیده را جدا کنید.
  2. مقداری ماست کم چرب به سفیده اضافه و مخلوط کنید.
  3. ماسک را به صورت بزنید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند تا خشک شود.
  4. صورت را بشویید و حسابی تمیز کنید.

این ماسک نه تنها به پوست‌های حساس آبرسانی می‌کند، بلکه لایه برداری پوست را انجام داده و لایه‌های مرده را از بین می‌برد.

با دنیای شگفت انگیز و ناشناخته تخم مرغ بیشتر آشنا شوید!

5. ماسک صورت با تخم مرغ برای رفع پیری پوست

ماسک سفیده تخم مرف برای چروک صورت بسیار مناسب بوده و از پیر شدن و افتادن پوست جلوگیری می‌کند. برای تهیه این ماسک ۱ سفیده تخم مرغ را به همراه مقدار کمی هویج رنده شده و شیر مخلوط کنید، روی پوست بمالید و بعد از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. ماسک سفیده تخم مرغ برای چروک صورت دارای خواص ویتامینه و شاداب سازی پوست بوده و از پیری صورت شما جلوگیری می‌کند.

مقدار کمی از سفیده تخم مرغ را با یک عدد هویج کوچک و  اندکی شیر مخلوط کنید. روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بماند. سپس پوست را تمیز کنید. استفاده از این ماسک به دلیل خواص ضد پیری شیر، هویج و تخم مرغ پوست را به خوبی ویتامینه و شاداب می‌کند. این ماسک را برای انواع پوست می‌توانید استفاده کنید.

6. ماسک صورت با تخم مرغ برای درخشانی پوست و رفع جوش

ماسک با تخم مرغ و آرد نخودچی یک ترکیب مفید و کاربردی برای کاهش میکروب‌های سطح پوستی است که باعث بروز آکنه و جوش صورت می‌شود. در این ماسک تخم مرغ با سفیده تخم مرغ، آرد نخودچی و ۱ تا ۲ قطره آبلیمو تازه، پوستتان شاداب، نرم و یکدست شده و برای رفع جای جوش و آکنه مفید خواهد بود.

7. ماسک صورت با تخم مرغ برای بهبود جوش و آکنه

ماسک سفیده تخم مرغ برای جوش درمانی مناسب برای انواع آکنه و جوش است. برای تهیه این ماسک نیاز به یک عدد سفیده تخم مرغ و مفداری خاک رس دارید. خاک رس را تا جایی اضافه کنید که ترکیب غلیظ و نسبتاً سفت شود. این ماسک را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست صورت بگذارید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

علاوه بر ماسک سفیده تخم مرغ برای جوش می‌توانید از ماسک زرده تخم مرغ برای جوش و آکنه استفاده کنید که ترکیبات آن شامل ۱ عدد زرده و مقداری پودر زردچوبه است. زردچوبه را تا جایی اضافه کنید که مخلوط سفت شود. این ترکیب التهابات صورت را کاهش داده و برای بهبود جوش و آکنه بسیار مفید است.

خلاصه کلام

شما می‌توانید انواع ماسک صورت خانگی و ارگانیک با تخم مرغ درست کنید که صدها برابر بهتر است ماسک‌های شیمیایی است. ماسک‌های خانگی با تخم مرغ سبب می‌شود در زمان کوتاه‌تر و بدون رسیدن هرگونه مواد نگهدارنده مضر و اسانس‌های مختلف به صورت، به سلامتی و زیبایی پوست خود رسیدگی کنید. تخم مرغ برای تهیه انواع ماسک صورت مناسب پوست‌های چرب، خشک، حساس یا مستعد جوش و آکنه مناسب بوده و می‌تواند برای تغذیه کردن صورت با پروتئین و انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین‌های گروه B، زینک و روی و آهن و… به کار برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *