فریز کردن تخم مرغ

فیریز کردن تخم مرغ؛ روشی برای حفظ و ماندگاری تخم مرغ

فریز کردن تخم مرغ

تخم مرغ در فریزر!!!

سلام همراهان همیشگی تلاونگ. امروز با یک مقاله کاربردی درباره فیریز کردن تخم مرغ در خدمت شما هستیم. شاید باور کردن این موضوع سخت باشد که تخم مرغ را بشود فیریز کرد و تا مدت‌های طولانی آن را از فاسد شدن و خرابی حفظ کرد و تازه در نهایت سلامت و خوشمزگی به مصرف رساند! تعجب نکنید. تخم مرغ همه کاره است. فوق‌العادست و به هرشکلی قابل استفاده! امروز برایتان خواهیم گفت که چطور می‌شود به بهترین شکل تخم مرغ را فیریز کرد؟ چرا تخم مرغ را فیریز می‌کنیم؟ تخم مرغ باید کامل باشد یا زرده و سفیده جدا؟ با ما همراه باشید.

چرا تخم مرغ را فیریز می‌کنیم؟

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که هنگام آشپزی یا شیرینی‌پزی، زرده یا سفیده بلا استفاده بمانند. یا یک شانه تخم مرغ بخریم و به سفر برویم یا کاری برایمان پیش بیاید و نگران خراب شدن تخم مرغ‌هایی شویم که بی ما در یخچال می‌مانند. با فیریز کردن تخم مرغ، می‌توانیم از دور ریزی و اسراف زرده و سفیده به آسانی جلوگیری کنیم.

حالا چطور تخم مرغ کامل را فیریز کنیم؟

فقط به یک قالب یخ و یک کاسه احتیاج دارید. زرده و سفیده را با هم و به آرامی در کاسه هم بزنید. مطمئن شوید که مخلوط کف نکند. بعد در قالب یخ بریزید. هر قالب یخ با نصف یک تخم مرغ برابر است. سپس قالب را در فیریزر بگذارید. بعد از اینکه یخ زد، از قالب خارج کنید و در یک کیسه فیریزر گذاشته و دوباره در فیریزر بگذارید. هر وقت برای تهیه املت یا نیمرو به تخم مرغ احتیاج داشتید از فیزر خارج کرده و استفاده کنید. تخم مرغ کامل فیریز شده تا ۱ سال قابل استفاده است.

فیریز کردن زرده تخم مرغ

فیریز کردن زرده، کمی مشکل است. اما انجام شدنی است. چون خود زرده حالت ژلاتینی و تمایل به سفت شدن دارد، به نمک یا شکر برای فیریز کردن آن احتیاج دارید. ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید. زرده‌ها را در کاسه ریخته و هم بزنید. اگر می‌خواهید از تخم مرغ‌ها در غذا‌های نمکی استفاده کنید ۱/۲ قاشق چایخوری نمک به هر فنجان زرده اضافه کنید. اگر هم قصد استفاده از تخم مرغ‌ها را در شیرینی و یا دسر دارید به ازای هر فنجان زرده ۱/۲ قاشق چایخوری شکر اضافه کنید. از زرده‌های یخ‌زده تا 3 ماه می‌توانید استفاده کنید. مطمئن شوید که روی آن تاریخ زده‌اید. در زمان یخ زدایی زرده‌ها، آن‌ها را در آب گرم بیاندازید.

 فیریز کردن سفیده تخم مرغ

فیریز کردن سفیده تخم مرغ، مثل آب خوردن است. نیازی به هم زدن یا اضافه کردن چیز دیگری نیست. کافیست سفیده‌ها را از زرده جدا کنید و در یک قالب یخ، کیسه یا زیپ‌کیپ بریزید و داخل فریزر بگذارید. فراموش نکنید که حتما روی آن تاریخ بزنید. بهتر است بدانید که عمر سفیده یخ زده از زرده یخ زده بیشتر است و می‌توان تا ۶ ماه آن را نگه داشت. برای یخ زدایی قالب یا کیسه را در آب گرم بگذارید.

پایان بندی

تخم مرغ ماده غذایی محبوب و بسیار مغذی است. یکی از راه‌هایی که از خرابی در امان خواهد بود، فیریز کردن آن است. از تخم مرغ یخ زده به روش‌های مختلفی می‌شود استفاده کرد. تخم مرغ‌های فیریز شده را از فیریز خارج کنید، در آب گرم یخ زدایی کنید و مانند روز اول‌شان در کیک و شیرینی یا در املت و سایر غذاها استفاده کنید. همانطور که مشاهده کردید، تخم مرغ شگفت انگیز است. شما می‌­تواید سری هم به مقاله سرزمین ناشناخته تخم مرغ بزنید تا با شکفتی های تخم مرغ بیشتر آشنا شوید.  ممنون که تا اینجا با مقاله فیریز کردن تخم مرغ از تلاونگ همراه بودید. امیداریم که برایتان مفید بوده باشد. از تجربیات و پیشنهادتان برایمان در کامنت بنویسید. سلامت و خندان باشید!

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *