تخم مرغ دادن به کودک

زمان مناسب تخم مرغ دادن به کودک

تخم مرغ دادن به کودک

کودک و تخم مرغ

سلام دوستان. به تلاونگ خوش آمدید. مقاله امروز ما در مورد زمان مناسب تخم مرغ دادن به کودک است. این که بدانید چه زمانی نوزاد یا کودکتان می‌توانند از پروتئین در دسترس و کامل تخم مرغ استفاده کند، موضوع بسیار مهمی است.

هر پدر و مادری می‌خواهد اطمینان حاصل کند، که فرزندشان سالم و شاد رشد خواهد کرد. اما گاهی پدر و مادرها با توصیه‌های متناقض در مورد اینکه چه چیزی برای نوزاد خوب است و چه چیزی خوب نیست، گیج می‌شوند. اگر شما هم نگران تغذیه فرزند دلبندتان هستید با مطالعه این متن می‌توانید نگرانی و حساسیت خود را نسبت به تغذیه آن‌ها با تخم مرغ کاهش دهید.

تخم مرغ کمک بزرگی در رساندن بخش اعظمی از مواد مغذی ضروری برای رشد سالم کودک است. این ماده غذایی نه تنها مملو از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است، بلکه منبع خوبی از پروتئین، کولین و اسیدهای چرب ضروری هم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فواید و خطرات تخم مرغ دادن به کودک و پیشنهاداتی برای نحوه تهیه تخم مرغ برای کودک خود، با ما همراه باشین و این مطلب را تا آخر دنبال کنید.

فواید تخم مرغ در رژیم غذایی کودک شما

تخم مرغ سرشار از مواد مغذی، از جمله انواع ویتامین و مواد معدنی مختلف است که بسیاری از نیازهای غذایی کودک شما را تامین می‌کند.

تخم مرغ حاوی کولین است. کولین یک ماده مغذی که به رشد سالم مغز و تقویت حافظه کودک شما کمک می‌کند. همچنین منبع خوبی از آهن، پروتئین، اسیدهای چرب ضروری و ویتامین های A، D، E و B12 است و با داشتن پروتئین بالا به رشد و تکامل کودک کمک می‌کند.

چه زمانی کودک می‌تواند تخم مرغ بخورد؟

در گذشته، پزشکان اطفال به دلیل نگرانی‌های مربوط به آلرژی، دیرتر تخم مرغ را به رژیم غذایی کودک وارد می‌کردند. اما توصیه های فعلی می‌گوید که شما می‌توانید به محض آماده شدن کودک برای غذای جامد، که معمولاً در حدود ۶ ماهگی است، تخم مرغ را وارد برنامه غذایی کودک خردسالتان کنید البته این موضوع مشروط بر این است که مراقب واکنش‌های آلرژیک یا سایر حساسیت‌ها باشید.

آیا تخم مرغ یک آلرژن غذایی رایج است؟

بله. آلرژی به تخم مرغ یکی از شایع ترین آلرژی‌های غذایی در نوزادان است اما خبر خوب این است که ۷۰ درصد بچه‌ها در نهایت آلرژی به تخم مرغ را از دست می‌دهند. در واقع، مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد قرار گرفتن تخم مرغ در رژیم غذایی زود هنگام در دوران نوزادی می‌تواند به جلوگیری از آلرژی به تخم مرغ کمک کند.

اگر برای اولین بار است که شروع به تخم مرغ دادن به کودک خود کرده‌اید، توصیه می‌شود با یک قسمت کوچک تخم مرغ خوب پخته شده، شروع کنید و به دقت مراقب علائم آلرژی یا حساسیت‌زا باشید. جالب است که بدانید، زرده تخم مرغ کمتر از سفیده تخم مرغ حساسیت زا است، بنابراین در صورت تمایل، می‌توانید ابتدا زرده را وارد رژیم‌غذایی کودکتان کنید.

برخی از نوزادان می‌توانند حتی به کوچک‌ترین مقدار تخم مرغ واکنش های شدیدی نشان دهند. واکنش های آلرژیک ممکن است شامل گیجی، بی حالی، آبریزش چشم، کهیر، خارش، تورم صورت، خس‌خس سینه، سرفه، استفراغ، اسهال و گرفتگی شکم باشد. اگر واکنش خفیف است می‌توانید برای راهنمایی بیشتر با پزشک کودک خود تماس بگیرید. اما اگر واکنش شدید است، کودک مشکل تنفسی دارد یا به نظر می‌رسد که به طور غیرعادی بی حال است، فوراً با اورژانس تماس بگیرید زیرا ممکن است کودک شوک آنافیلاکتیک را تجربه کند.

آیا نوزادان می توانند تخم مرغ سفت بخورند؟

اگر تصمیم دارید تا قبل از ۹ ماهگی شروع به دادن تخم مرغ آبپز به كودک خود بكنيد، سعی کنید زرده را با کمی شیر مادر یا شیر خشک له کنید تا به صورت پوره نرم در بیاید و خطر خفگی کاهش پیدا کند.

آیا نوزادان و کودکان نوپا می توانند هر روز تخم مرغ بخورند؟

بله، اما خوردن روزانه تخم مرغ برای کودک نوپا توصیه نمی‌شود. در حالی که خوردن مکرر تخم مرغ برای نوزادان کاملاً سالم و بی‌خطر است، اما سرو کردن یک غذا مشابه هر روز (تخم مرغ یا غیره)، حتی اگر غذای مورد علاقه کودک باشد، در نهایت می‌تواند منجر به خستگی کودک و دلزدگی او از آن غذا شود. به همین دلیل سعی کنید غذاهای متنوعی برای کودک خود در نظر بگیرید و از سرو هر غذا، بیش از دو یا سه بار در هفته خودداری کنید.

چگونه تخم مرغ را به نوزاد خود بدهیم ؟

هر نوزاد بر اساس جدول زمانی خود رشد می‌کند. روش آماده سازی زیر فقط یک پیشنهاد است و نبايد آن را جایگزین توصیه‌های حرفه‌ای پزشک تغذيه یا متخصص اطفال کودکان كرد.

۶ تا ۹ ماهگی: ساده‌ترین راه برای معرفی تخم مرغ برای این سن از طریق یک املت خوب پخته شده است که به صورت نوارهای مستطیلی به اندازه دو انگشت بالغ در کنار هم بریده شده است. این شکل باعث می‌شود که نوزادان به راحتی تخم مرغ‌ها را برداشته و به طور مستقل غذا بخورند. اگر کودک برای برداشتن غذا از روی میز یا صندلی کودک مشکل دارد، سعی کنید نوارهای تخم مرغ را به صورت عمودی در هوا قرار دهید.

 

۹ تا ۱۲ ماهگی: در این سن، گیره سنجاق کودک يعنی همان محل تلاقی انگشت شست و اشاره، در حال رشد است و کودک را قادر می‌سازد تا تکه‌های کوچک‌تر غذا را بردارد. به این ترتیب، این زمان بسیار خوبی برای کاهش اندازه املت به تکه‌های کوچک و به اندازه لقمه، تخم‌مرغ همزده یا تخم‌مرغ آبپز است. اگر کودک برای برداشتن تکه‌های کوچک غذا مشکل دارد، خوب است که به دادن نوارهای املت ادامه دهید، و البته، همیشه می‌توانید تخم‌مرغ‌ها را با شیر، شیر خشک یا غذاهایی مانند آووکادو یا ماست له کنید.

۱۲ تا ۲۴ ماهگی: انواع مختلفی از آماده سازی تخم مرغ را بررسی کنید، املت‌ها و تخم مرغ های آب پز را به قطعات کوچک برش دهید و مطمئن شوید که تخم مرغ ها کاملاً پخته شده اند. این زمان بسیار خوبی برای استفاده از چنگال است و مربع‌های کوچک املت می تواند برای تمرین عالی باشد.

دستور پخت تخم مرغ برای کودکان بالای ۶ ماه

۲ عدد تخم مرغ

۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی لیتر) آب

۲ قاشق چایخوری (۱۰ میلی لیتر) روغن زیتون.

تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید و کمی آب به آن اضافه کنید. در یک تابه نچسب روغن زیتون بریزید و آن را روی حرارت متوسط​​ گرم کنید. وقتی داغ شد مخلوط تخم مرغ را در آن بریزید؛ حرارت را کم کنید و درب آن را ببندید. بعد از اینکه تخم‌مرغ‌ها سفت شدند، آن‌ها را با کفگیر از وسط تا کنید و کمی بیشتر بپزید. بعد اجازه دهید املت کاملا خنک شود تا برای کودکتان سرو کنید.

باقیمانده املت را می‌توان در ظرف دربسته در یخچال به مدت ۳ روز یا در فریزر تا ۳ ماه نگهداری کنید.

پایان بندی

ممنون هستیم که با مقاله زمان مناسب تخم مرغ دادن به کودک، همراه سایت تلاونگ بودید. امیدوار نکاتی که در مقاله گفته شد، تاثیر مثبتی بر روی سلامت فرزند دلبندتان داشته باشد. شما همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت سالید استارز مراجعه کنید. همچنین مطالعه مقاله راهنمای خرید مناسب تخم مرغ، می‌تواند کمک خوبی برای خرید تخم مرغ های باکیفیت به منظور تهیه ایده‌آل‌ترین غذا برای کودک شما باشد. منتظر نظرات، پیشنهات و انتقادات شما هستیم. سلامت باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *