ریزش مو کرونا

ریزش مو کرونا و درمان آن

ریزش مو کرونا

تخم مرغ قاتل ریزش موی کرونا

سلام دوستان خوب تلاونگ. امروز با مقاله ریزش مو کرونا در خدمت شما هستیم. براساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که ریزش مو کرونا از عوارض مبتلایان به این بیماری است و حتی در بعضی از افراد تا ۲ یا ۳ ماه بعد از بهبودی سایر علائم کرونا، ادامه پیدا می‌کند. البته طی مطالعات انجام شده مشخص شده است که اگر بیماران علائمی چون خارش پوست سر، پوسته ریزی یا التهاب همراه ریزش مو داشته باشند، این مشکل ربطی به عوارض ناشی از کرونا نداشته و باید به دنبال علت‌هایی دیگری باشند؛ چون معمولاً ریزش مو ناشی از کرونا هیچ کدام از این علائم را به همراه خود ندارد.

تخم مرغ و عاصر مفیدش برای ریزش مو کرونا

زرده و سفیده تخم مرغ سرشار از منابع مختلف مواد معدنی و آلی است. به همین دلیل است که ماسک تخم مرغ برای مو می‌تواند به درمان بسیاری از مشکلات مثل خارش و شوره سر، ریزش موها، خشکی و موخوره و مواردی از این قبیل کمک کند.

تخم‌مرغ در حقیقت دارای انواع عناصری است که عامل تغذیه ریشه مو‌ها هستند. این مواد به درمان ریزش مو ناشی از کمبود بعضی مواد کمک می‌کنند. شکننده شدن و خشک بودن مو‌ها نیز که ناشی از به هم ریختگی ساختار پروتئین‌های مو و کمبود چربی است،که با کمک پروتئین‌ها و اسید‌های چرب تخم‌مرغ به خوبی درمان می‌شود.

دلیل ریزش مو کرونا

پزشکان بر این باورند که استرس فیزیکی و روانی در کرونا، منجر به یک وضعیت به نام تلوژن افلوویوم می‌شود. مشخص شده که این وضعیت، چند ماه پس از یک رویداد استرس‌زا مانند ناراحتی عاطفی، جراحی بزرگ یا تب بالا رخ می‌دهد؛

مو مراحل رشد متفاوتی دارد. TE زمانی اتفاق می افتد که یک عامل استرس زا باعث می شود که رشد مقدار زیادی مو متوقف شود و وارد فاز استراحت (تلوژن) شود. در مرحله تلوژن، موها به مدت 2 تا 3 دچار ریزش می‌شوند زیرا پوست سر در حال استراحت است تا امکان رشد موهای جدید فراهم شود.

منتها ریزش مو در اثر ابتلا به بیماری کرونا دارای درمان مخصوص و مجزا نیست و برای درمان‌، از روش‌های متداول مورد استفاده برای ریزش مو استفاده می‌شود،  این درمان‌های متداول، شامل استفاده از ماسک‌های مو و مصرف طیف وسیعی از انواع ویتامین‌ها و به‌ویژه ویتامین‌هایی که اثر مثبتی بر ساختمان مو دارند مانند ویتامین‌های گروه B، C، D، بیوتین و… است.

در ادامه مقاله به چند ماسک برای درمان ریزش مو کرونا اشاره می‌کنیم تا با استفاده از آن، بتوانید به جلوگیری از ریزش بیشتر بپردازید.

ماسک سیب‌زمینی و تخم مرغ

این ماسک را باید زمانی که پوست سرتان خشک است، استفاده کنید. یک عدد سیبزمینی رنده شده رو با یک تخم مرغ و ۲ قاشق غذاخوری عسل در یک کاسه مخلوط کنید و۲۰ دقیقه ای صبر کنید و سپس آن را بشویید.

چای سبز و تخم مرغ

این ماسک رو روی موی تمیز خود استفاد کنید. برای تهیه این ماسک باید دو قاشق چای سبز را با یک زرده تخم مرغ مخلوط کنید و هم بزنید تا کف کند و سپس این ماسک را بر روی موهای خود که از قبل تمیز شده‌اند، قرار دهید و سر خود را با کلاه حمام نم دار یا یک کیسه تمیز بپوشانید تا ماسک روی سرتان خشک نشود. بگذارید سه دقیقه بر روی موهایتان بماند. می‌توانید برای درمان ریزش مو کرونا، این ماسک را در هفته دو الی سه بار از این ماسک مو استفاده کنید.

کپسول ویتامینE  و تخم مرغ

مقداری روغن را با سه عدد کپسول ویتامین مخلوط کنید و این ماسک را بر روی پوست سر خود به مدت ده دقیقه ماساز دهید و بعد سرتان را با شامپویی مناسب بشویید.
شما میتوانید هر شب از این ماسک برای جلوگیری از ریزش مو بهبود جریان گردش خون در پوست سر استفاده کنید.

ماسک مو عسل، زرده تخم مرغ و روغن گرچک

یک قاشق عسل، یک ق روغن گرچک، زرده تخم مرغ کپسول‌های ویتامین A و Eرا در یک ظرف به خوبی هم بزنید تا کف کند. این ماسک را بر روی موهای خود قرار دهید و پوست سر را به خوبی ماساژ دهید و یک حوله حمام دور سرتان بپیچید. بعد از یک ساعت موهایتان را با شامپو بچه و یا شامپو ملایم دیگری بشویید.

پیاز و تخم‌مرغ و عسل

زرده تخم مرغ را هم بزنید تا کف کند بعد روغن زیتون و ۲ قاشق آب پیاز و یک قاشق چای خوری عسل را با آن مخلوط کنید. با این ماسک ریشه و تمام موهایتان را ماساژ دهید.

تخم مرغ و آووکادو

آووکادو به دلیل داشتن مقادیر فراوانی ویتامین E و چربی های اشباع های نشده سبب بالا بردن رطوبت مو و جلوگیری از شکنندگی و خشکی مو می‌شود فقط کافی است یک عدد تخم مرغ را داخل کاسه شکسته و سپس داخل یک کاسه دیگر نصف آووکادو بریزید و هم بزنید تا به رنگ کرم در آید حالا این دو مواد را با هم ترکیب کرده و بر روی سر بمالید.

تخم مرغ و ماست

ماست دارای ویتامین ب است که نقش مهمی در سلامت پوست و مو ایفا می کند؛ فقط کافی است یک عدد تخم مرغ را داخل یک کاسه شکسته و به خوبی هم بزنید سپس به آن دو قاشق ماست بیفزایید و بر روی سر بمالید.

پایان بندی

خیلی ممنون که با مقاله ریزش مو کرونا، همراه تلاونگ بودید. برای اطلاعات آگاهی بیشتر از دنیای عجیب و شگفت انگیز تخم مرغ مقاله سرزمین ناشناخته تخم مرغ را مطالعه کنید. اگر شما هم از ریزش مو ناشی از کرونا رنج می‌برید، به منظور قطع شدن ریزش، حتما به طور مرتب از این ماسک ها استفاده کنید. خوب است بدانید که ماسک‌های مو همیشه تاثیر چشمگیری در سلامت و زیبایی موی شما خواهند داشت، بنابراین از مصرف آن‌ها قافل نشوید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم. خدانگهدار.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *