کودگ و تخم مرغ

کودکان بد غذا و تشویق آن ها به خوردن تخم مرغ

کودگ و تخم مرغ

چرا باید به فرزندمان تخم مرغ بدهیم؟

امروز در این مقاله از تلاونگ قرار است چند روش ساده ولی خوشگل و خوشمزه را برای علاقه‌مند کردن کودکان بد غذا به تخم مرغ، به شما آموزش دهیم. بچه‌ها همیشه به تمام مواد خوراکی علاقه و اشتیاق نشان نمی‌دهند. این موضوع بسیار طبیعی است. با کمی خلاقیت و هنرمندی می‌شود به راحتی کودکان را به خوردن تخم مرغ یا هر غذای دیگری که به آن علاقه ندارند، تشویق کرد.

همه والدین می‌خواهند مطمئن شوند که فرزندشان سالم و شاد رشد می‌کند. تخم مرغ‌ از مواد مغذی زیادی که برای رشد سالم کودک ضروری هستند، تشکیل شده است. تخم مرغ نه تنها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است، بلکه منبع خوبی از پروتئین، کولین و اسیدهای چرب ضروری نیز هست.

تخم مرغ با دارا بودن مواد مغذی، ۱۳ ویتامین و مواد معدنی مختلف، بسیاری از نیازهای تغذیه‌ای کودک شما را تامین می‌کند. این واقعیت هم باید قبول کرد که تخم مرغ مقرون به صرفه است، تهیه آن آسان است و گزینه‌ی مناسبی برای والدینی است که شاغل هستند. شما می‌­توانید برای داشتن خریدی آگاهانه، به مقاله راهنما خرید مناسب تخم مرغ، مراجعه کنید.

تخم مرغ منبع عالی آهن، پروتئین، اسیدهای چرب ضروری و ویتامین‌های A،D ، E و B۱۲ است. تخم مرغ حاوی کولین است. یک ماده مغذی که به رشد سالم مغز کمک می‌کند. تخم مرغ را می‌شود به عنوان صبحانه‌ای پر از پروتئین بالا مصرف کرد. تخم مرغ میزان سیری کودک را افزایش می‌دهد و باعث کاهش گرسنگی در طول روزهای شلوغ مدرسه می‌شود. در نتیجه نیاز آن‌ها به خوردن غذاهای ناسالم، پر قند و پرچرب نیز کاهش می‌یابد. در ادامه به تعدادی از دستور‌پخت غذا به‌وسیله تخم مرغ اشاره می‌کنیم، تا با تهیه آن‌ها قدمی به سمت اضافه کردن تخم مرغ به رژیم غذایی کودکان بد غذا خود داشته باشید.

طرز تهیه تخم مرغ برای کودکان بد غذا

لقمه‌های تخم مرغی؛ 

مواد لازم:

۱۲ عدد نان گرد از وسط نصف شده

کره بدون نمک

۱۰ عدد تخم مرغ

۱/۴ پیمانه خامه غلیظ

پنیر چدار خرد شده

۲ قاشق غذاخوری پیازچه خرد شده

۴ برش بیکن پخته شده

نمک دریایی

فلفل سیاه تازه آسیاب شده

طرز تهیه لقمه‌های تخم مرغی برای کودکان

ابتدا فر را در دمای ۳۵۰ درجه گرم کنید. فویل یا کاغذ روغنی را داخل قالب پهن کنید. روی نان‌ها را کره بمالید و روی کاغذ بچینید. به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر بگذارید تا ترد و طلایی شوند.

در همین حین، در یک کاسه بزرگ، تخم مرغ و خامه را با همزن برقی بزنید تا سبک و کف‌دار شود. در یک تابه بزرگ نچسب روی حرارت متوسط​​، کره را ذوب کنید. مخلوط تخم مرغ را اضافه کنید و بلافاصله حرارت را ​​کم کنید. گهگاه با کاردک یا قاشق چوبی هم بزنید. وقتی تخم مرغ‌ها تقریباً سفت شدند، نمک و فلفل را مزه دار کرده و پیازچه را اضافه کنید.

سپس روی هر نصف نان تخم مرغ ریخته و روی آن را با پنیر و بیکن خرد شده پر کنید. حدود ۱۰ دقیقه در فر بگذارید تا پنیر آب شود. با پیازچه بیشتر تزیین کرده و گرم سرو کنید.

مافین گل کلم و تخم مرغ

مواد لازم:

۱ گل کلم بزرگ (یا حدود 3 فنجان گل کلم ترشی)

۶ عدد ژامبون خرد شده

۱/۲ پیمانه اسفناج کوچک

۱ عدد پیاز ریز خرد شده

۵ عدد تخم مرغ زده شده

۱/۲ قاشق چایخوری پودر سیر

۱ پیمانه پنیر چدار رنده شده

نمک دریایی

فلفل سیاه تازه آسیاب شده

طرز تهیه

ابتدا فر را در دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید. گل کلم را رنده کرده و به یک کاسه بزرگ منتقل کنید. گل کلم را در حوله‌های کاغذی یا پارچه قرار دهید و آب اضافی آن را بگیرید. بعد تخم مرغ، پنیر چدار، پودر سیر را اضافه کرده و هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. پنیر چدار، ژامبون، اسفناج و پیاز را اضافه کنید. قالب مافین را با اسپری روغن چرب کنید. سپس هر کدام را تقریباً دو سوم پر کنید. حدود ۲۰-۲۵ دقیقه یا تا زمانی که کمی طلایی شوند، آن‌ها را بپزید. مافین های خوشگل و خوشمزه شما آماده هستند.

نان برشته با تخم مرغ‌های قلبی باب میل کودکان بد غذا

مواد لازم:

۴ برش بیکن

۲ ورق نان تست

۲ قاشق غذاخوری کره

۲ عدد تخم مرغ

نمک دریایی

فلفل سیاه تازه آسیاب شده

۱ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده

طرز تهیه

فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

هر نوار بیکن را به قطعات ۵ اینچی برش دهید و از طول به نصف تا کنید. دو نوار تا شده بردارید و به شکل قلب درآورید. حدود ۱۲-۱۵ دقیقه روی کاغذ فر قرار دهید و بپزید تا ترد شود. هر قلب بیکن ترد را روی نان بگذارید و شکل نان را جدا کنید.

کره را در یک ماهیتابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​آب کنید. نان تست را در قالب و بعد در فر قرار دهید تا از یک طرف طلایی شود. نان را برگردانید و قلب بیکن را به مرکز هر تکه نان اضافه کنید. تخم مرغ‌ها را در مرکز قلب بیکن بشکنید. تخم مرغ را با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. دوباره قالب را به فر منتقل کرده و حدود ۵ دقیقه بپزید تا سفیده تخم مرغ سفت شود. تخم مرغ‌های قلبی آماده هستند تا دل هر کودکی را ببرند.

پایان بندی

خیلی از شما ممنونیم که با تلاونگ همراهید. امیدواریم که در راه سلامت و تغذیه خود و فرزندانتان توانسته باشیم کمکی کرده و شما را حتی یک قدم به اصلاح رژیم غذایی کودکان بد غذا خود نزدیک‌تر کنیم. حتما این دستور‌پخت های جذاب و خوش‌طعم را تهیه کنید همچنین می‌توانید برای آگاهی بیشتر برای تهیه تخم مرغ های سالم می‌توانید به مقاله «راهنمای خرید تخم مرغ سالم» مراجعه کنید. حتما نتیجه تهیه این غذا ها را به ما در قسمت کامنت‌ها بگویید. منتظر نظرات و پیشنهاد‌های شما هستیم. پاینده و شاد باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *