تخم مرغ و طب سنتی

تخم مرغ و طب سنتی

در طب سنتی تخم مرغ جایگاه خاصی دارد ، جزء غذاهای مقوی است که هضم به موقعی دارد و می توان از آن در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کرد
اگر از تخم مرغ پخته با سرکه استفاده کنید سبب یبوست می شود ، همچنین مانع ورود مواد لیزابه ، آسیب رسان به معده می شود .
اگر در کویر هستید و مار گزیده شده اید زرده تخم مرغ خام را مصرف کنید زهر مار را از بین می برد .
در فصل زمستان سرما خوردید و صدایتان خش دارد یا گرفته است ، زرده ی تخم مرغ را خام بخورید مشکل، برطرف میشود .
خانم ها اگر سوزش مثانه دارند زرده تخم مرغ خام سبب برطرف شدن آن می شود .

تخم مرغ و طب سنتی

آن هایی که به دنبال چاق شدن هستند و به پزشک های طب سنتی رجوع می کنند : تخم مرغ عسلی را با کمی نمک و کندر و انزورت میل کنید حتما چاق خواهید شد .
برای از بین رفتن سرفه از ترکیب تخم مرغ عسلی و مقدار کمی کندر استفاده کنید .
اگر پلکتان می پرد ، کمی تخم مرغ پخته را با زعفران و روغن کنجد مخلوط کنید و سپس بگذارید بر پلک بماند بعد چند لحظه تاثیر می گذارد .
آیا مدام دجار خونریزی بینی می شوید در طب سنتی توصیه شده است : تخم مرغ نیمه پخته را با آرد جو مخلوط کنید و میل کنید حتما خون بند می آید .
اگر تخم مرغ را در دمای مناسب قرار دهید جوری که هم عسلی باشد و هم بیماری سالمونلایی که ممکن است ناقل آن باشد از بین برود برای کودکان بسیار مناسب و مفید واقع خواهد بود .
خانم هایی که دنبال راهی طبیعی برای شفاف کردن پوست خود هستند در طب سنتی گفته شده که می توانند پوست تخم مرغ را خورد کنند به صورتی که شبیه آرد شود و آن را با کمی آب مخلوط کنید تا حالت خمیری مانند شود و آن را به صورت خود بمالید .

تخم مرغ و طب سنتی

اگر زخمی دارید که چند وقتی است که خوب نشده در طب سنتی می گویند : پوسته ی آن را له کنید طوری که شبیه به آرد شود و آن را بر روی زخم خود بپاشید زخم را زود جمع خواهد کرد .
افراد مسن که ورم دست و پا دارید : پوست تخم مرغ را پودر کنید و با عسل و سرکه مخلوط کنید تا سبب کاهش تورم و حتی از بین رفتن آن شود .
سفیده تخم مرغ سفت شده دیر هضم است در طب سنتی از مصلح هایی مانند ادویه های گرم استفاده می کنند برای هضم بهتر تخم مرغ .
برای درمان دندان درد در طب سنتی : تخم مرغ را در یک قابلمه آهنی با شعله ی آتش حرارت دهید ، روغنی که از آن بر جای می ماند سبب رفع دندان درد خواهد شد .
طبع زرده تخم مرغ در طب سنتی گرم شناخته شده و سفیده ی آن طبعی سرد دارد و همین امر باعث متعادل بودن طبع تخم مرغ کامل می شود .
قابل ذکر است که بدانید : استفاده بیش از اندازه از تخم مرغ سبب از بین رفتن اشتها و همچنین بروز بیماری های سنگ کلیه و لکه های پوستی در افراد می شود .
و اما در آخر بهتر است این نکته را بگویم که رعایت اصل اعتدال در مصرف هر ماده ی غذایی ضروری است .

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *