گوشت مرغ سیاه منبع آنتی اکسیدان

گوشت مرغ سیاه و فواید آن

گوشت مرغ سیاه منبع مواد مغذی

سلام به وب‌سایت تلاونگ خوش آمدید! در این مقاله قصد داریم تا درباره گوشت مرغ سیاه و فواید آن با شما صحبت کنیم. در ادامه این مقاله با خواص آنتی اکسیدانی، میزان کلسترول، پروتئین، مواد معدنی و انوع ویتامین‌ها و خواص درمانی  گوشت مرغ سیاه خواهید خواند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با عجایب گوشت این پرنده خاص بیشتر آشنا شوید.

گوشت مرغ سیاه منبع آنتی اکسیدان

تامین‌کننده آنتی اکسیدان

یکی از مزایای گوشت مرغ سیاه، داشتن خواص آنتی اکسیدانی است. اخیرا آنتی اکسیدان کارنوزین در گوشت مرغ سیاه کشف شده است. علاوه بر این، ثابت شده است که گوشت مرغ سیاه دارای کارنوزین بیشتری نسبت به مرغ سفید است. خواص آنتی اکسیدانی مواد غذایی نقش مهمی در ارتقاء سلامت بدن دارد. یکی از مزایای مهم وجود آنتی اکسیدان‌ها در بدن محافظت آن در برابر التهابات و مقابله با انواع سرطان‌ها است.

مرغ سیاه حافظ قوه بینایی!

همانطور که در بخش قبل گفته شد،‌ گوشت مرغ سیاه حاوی مقادیر قابل توجه آنتی اکسیدان کارنوزین است. این خاصیت آنتی اکسیدانی در بهبود عملکرد و محافظت از قوه بینایی نقش موثری دارد که همین موضوع گوشت این پرنده را به یک سپر دفاعی فوق‌العاده برای محافظت از بینایی افراد تبدیل کرده است.

مرغ سیاه سرشار از پروتئین و دیگر مواد مغذی

پیش از این با خواص آنتی اکسیدانی گوشت مرغ سیاه و تاثیراتی که روی بهبود عملکرد بدن و بخصوص سلامت چشم و بینایی دارد، صحبت کردیم. در ادامه به خواص پروتئینی، ویتامینی و دیگر مواد معدنی آن خواهیم پرداخت.

گوشت مرغ سیاه پروتئینی‌تر گوشت سایر پرندگان

گوشت جانداران حاوی مقادیر زیادی پروتئین است. گوشت مرغ سیاه نیز از این قاعده مستثنا نیست و اتفاقا میزان پروتئین موجود در گوشت این پرنده بیشتر از سایر پرندگان است. گوشت این مرغ برای کسانی که می‌خواهند بدنی عضلانی داشته باشد، بسیار کارآمد است.

مصرف گوشت مرغ سیاه برای ارتقای سلامتی بسیار تاثیرگذار است. در واقع این گوشت می‌تواند نیاز بدن به اسیدهای آمینه ضروری را به‌خوبی تامین کند. اسیدهای آمینه به عنوان مکمل عضله‌سازی و حفظ سلامت بافت‌های عضلانی شناخته می‌شوند. از دیگر کارکردهای اسیدهای آمینه می‌توان به تنطیم انعطاف‌پذیری‌ رگ‌ها خونی اشاره کرد.

گوشت مرغ سیاه سرشار از ویتامین و مواد معدنی

مرغ سیاه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی

ویتامین‌ها در فرآیند متابولیسم، رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن اهمیت حیاتی دارند و کمبود آن‌ها بدن را با بیماری‌های مختلفی روبرو می‌کند. گوشت مرغ سیاه حاوی مقدار مناسبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی گوناگون است که آن‌ را به یک منبع تغذیه ویژه‌ تبدیل کرده است. در ادامه با برجسته‌ترین این مواد و تاثیر آن‌ها در بدن آشنا خواهید شد.

ویتامین B

مرغ سیاه منبع خوبی از ویتامین B است؛ ویتامین B۱، B۲، B۶ و B۱۲ از دسته ویتامین‌ها خانواده B هستند که در گوشت این مرغ وجود دارد. این ویتامین‌ها نقش مهمی در ارتقاء متابولیسم بدن دارند.

ویتامین E

ویتامین E یکی دیگر از ویتامین‌های موجود در گوشت مرغ سیاه است. این ویتامین از لخته شدن خون داخل بدن جلوگیری کرده و همچنین بیماری‌های عروق کرونر را نیز کاهش می‌دهد.

آهن

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در مرغ سیاه، عنصر آهن است. آهن موجود در مرغ سیاه می‌تواند به بدن کمک کند تا نیاز به آهن بدنتان را به راحتی تامین کنید. توجه داشته باشید کمبود آهن در بدن باعث ایجاد مشکلات خاصی همچون کم‌خونی و خستگی مزمن می‌شود.

فسفر

یکی از مزایای مصرف گوشت مرغ سیاه، تامین عنصر فسفر است. مزایای فسفر در بدن بسیار زیاد است، که از مهم‌‌ترین آن‌ها می‌توان به تقویت استخوان‌ها تنظیم متابولیسم بدن اشاره کرد.

کلسیم

به‌طور شگفت‌انگیزی مرغ سیاه دارای مقادیری کلسیم نیز است. همه ما می‌دانیم که مقدار کافی کلسیم در بدن می‌تواند ساختار و تراکم استخوان را افزایش دهد. بنابراین برای محافظت از استخوان‌ها می توانید مواد لبنی را به همراه مرغ سیاه به طور منظم مصرف کنید.

دیگر خواص مصرف گوشت مرغ سیاه

تا به اینجای کار با برخی از خواص تغذیه‌ای، مقدار پروتئین، ویتامین‌ها و برخی از مواد معدنی موجود در گوشت مرغ سیاه آشنا شدید! علاوه بر موارد گفته شده، مصرف گوشت این مرغ خواص دیگری نظیر خواص درمانی و پیشگیرنده‌ای دارد که در ادامه با هم درموردشان خواهیم خواند.

 کم کلسترول بودن

همه مردم برای رفع نیازهای گوناگون بدن خود مواد غذایی را مصرف می‌کنند. در این بین بیشترشان به دنبال موادغذایی هستند که کلسترول کمتری داشته باشد. از آنجایی که سطح کلسترول گوشت مرغ سیاه از مرغ سفید کمتر است، پس شما گوشت این مرغ می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت مرغ‌های معمولی در بازار باشد.

 

گوشت مرغ سیاه منبع آنتی اکسیدان

افزایش انرژی 

همانطور که قبلا توضیح داده شد؛ مرغ سیاه دارای مقدار زیادی پروتئین است. این مواد مغذی می‌تواند برای افزایش سطح انرژی بدن بسیار مفید واقع شوند. علاوه بر این، حضور مواد معدنی و اسیدهای آمینه نیز به ایجاد انرژی بیشتر کمک فراوانی می‌کنند.

تضمین سلامت قلب 

با وجود آهن و سایر مواد مغذی و معدنی در مرغ سیاه شما می‌توانید مطمئن شوید که با خوردن گوشت مرغ سیاه سلامت قلب شما تضمین می‌شود. آهن و سایر مواد معدنی موجود در گوشت مرغ سیاه از لخته شدن خون در بدن جلو گیری می‌کنند که سبب کاهش مشکلات قلبی خواهد شد.

بهبود عملکرد جنسی

مرغ سیاه نوع Kadaknath مثل یک فلفل دلمه‌ای دارای ظرفیت‌های بسیار عالی برای ارتقاء سلامت بدن است. مصرف گوشت مرغ سیاه Kadaknath می‌تواند جریان خون را افزایش داده و به بهبود عملکرد جنسی نیز کمک کند.

درمان سردرد

شاید شما برای درمان سردرد و سرماخوردگی خود چای و دیگر دمنوش‌ها را به عنوان درمان‌کننده‌های طبیعی حاوی آنتی اکسیدان مصرف کنید. خبر خوب این است که می توانید در موارد خاصی، سوپ مرغ سیاه را بعنوان راهکاری درمانی جایگزین چای کنید.  مرغ سیاه نیز دارای مقادیر زیاد آنتی آکسیدان‌ است و توانایی درمان سردرد را دارد.

پایان‌بندی

در این مقاله سعی شد تا در قدم اول شما را با گوشت مرغ سیاه و فواید آن آشنا کنیم. در همین راستا از خواصی مانند آنتی اکسیدانی بودن و پروتئینی بودن گوشت این پرنده برایتان گفتیم. در ادامه به بررسی ویتامین‌ها و دیگر مواد معدنی موجود در گوشت و تخم این مرغ اشاره کردی. اگر چه دسترسی به مرغ سیاه و گوشت و دیگر فرآورده‌های آن بسیار دشوار است،‌اما به نظر می‌رسد مصرف گوشت این پرنده می‌تواند گام بزرگی در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه باشد.

از این که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید بسیار خوشحالیم. شما می‌توانید سوالات خود را در مورد موضوع این مقاله با ما در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید تا متخصصین ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما پاسخ بدهند. همچنین اگر تجربه مصرف گوشت مرغ سیاه را داشته‌اید، می‌توانید تجربه‌ی خود را از مصرف این گوشت و دیگر فرآورده‌های مرغ سیاه با ما درمیان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *