وضعیت کالاهای اساسی در تهران

وضعیت کالاهای اساسی در تهران

در جلسه ای که در استان تهران برگزار شد گفت و گوهایی در رابطه با کالاهای اساسی و نرخ آن ها انجام شد. محمد امامی امین در این جلسه با اشاره به قیمت بالای مرغ خواستار کاهش آن با توزیع گسترده آن شد.

وی در ادامه افزود: برای تامین پروتئین در سبد کالای خانواده ها، باید حساسیت هایی نسبت به افزایش قیمت پروتئین ها صورت گیرد و نظارت هایی دائما بر شبکه های توزیع و فروش انجام شود.
در ادامه صحبت هایی راجع به تامین برنج انجام شد که گفته شد در حال حاضر 43 هزار تن برنج در انبارهای تهران ذخیره شده اند که به استان های اطراف تهران ارسال می شود. سهمیه ای که برای مصرف برنج استان تهران در نظر گرفته شده است نزدیک به 9960 تن است. همچنین میزان میوه ای که سهمیه استان تهران است، چهار هزار تن پرتقال و دو هزار تن سیب در نظر گرفته شده است تا مردم در شب عید به مشکل برنخورند.

وضعیت تولید مرغ گوشتی در استان اردبیل

معرفت آذری، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: میزان سرانه گوشت مرغ مرغ در استان 25 کیلوگرم و میزان نیازی که در داخل استان به این محصول وجود دارد 31 هزار تن می باشد در حالی که تولیدات داخلی این محصول پروتئینی به 40 هزار تن می رسد.

وی در ادامه افزود: در استان اردبیل سالانه 9 هزار تن گوشت سفید مازاد تولید می شود که این میزان اضافی و مازاد به کشورها و استان های دیگر صادر می شود.
معرفت آذری در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای واحدهای دامی و مراکز تولید این استان گفت: استان اردبیل به دلیل وجود مراکز متعدد پرورش دام و طیور، حضور دو مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان، کارخانه های متعدد خوراک دام و طیور، سه باب کشتارگاه صنعتی دام و پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور از استان های مهم در این زمینه از فعالیت های اقتصادی در کشور است.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *