ترفند تخم مرغ

ترفند هایی جالب با تخم مرغ

ترفند هایی جالب با تخم مرغ
جدا کردن سفیده از زرده همواره جز سخت ترین کار های یک آشپزی بوده است ، زیرا همواره یا زرده با سفیده قاطی می شود و یا مقداری از پوست داخل زرده یا سفیده می ماند در اینجا سعی می کنیم کاربردی ترین ترفند را برای جدا کردن سفیده از زرده به شما آموزش دهیم

1-جدا کردن سفیده از زرده به وسیله ی بطری های آب معدنی :
در این روش ابتدا آب داخل بطری را مصرف کنید و سپس تخم مرغ را در یک ظرف نسبتا بزرگ بشکنید ، درب بطری را جدا کرده و با دست مقداری از هوای داخل آن را خالی کنید ؛ حالا سر بطری را به زرده ی تخم مرغ نزدیک کرده و فشاری که به بدنه ی بطری وارد می کردید را دیگر اعمال نکنید با کمی صبر می بینید که به دلیل اختلاف فشار حاصله زرده به داخل بطری کشیده می شود و از سفیده به راحتی جدا می شود حال در یک ظرف دیگر با کمی فشار دست به بدنه ی بطری زرده از داخل بطری بیرون می آید .

2-تخم مرغ آب پز زرد بخوریم :
برای اینکه تخم مرغ آبپزی که می خوریم کاملا زرد باشد و سفیده و زرده ی جدا نداشته باشد یک راه حل داریم :
تخم مرغ را داخل یک شال و یا یک جوراب نازک بگذارید و دو سمت آن را گره بزنید ؛ جوری که شما جای دست برای چرخاندن جوراب و یا شال داشته باشید آنگاه که تخم مرغ را خوب محکم کردید و مطمئن شدید که هنگام چرخاندن از شال و یا جوراب به بیرو ن پرت نمی شود در اینصورت شروع به چرخاندن نمایید آنقدر این کار را تکرار کنید تا وقتی که تخم مرغ را نزدیک گوش خود تکان می دهید صدای حرکت آب را به صورت یکنواخت بدهد در آن صورت مطمئن می شوید که زرده و سفیده خوب باهم مخلوط شده اند و شما می توانید تخم مرغ آب پز زرد میل کنید .

3-تخم مرغ ایستاده به کمک نمک :
گاهی شده که برای ایستادن تخم مرغ سر سفره ی هفت سین و یا برای تزیین به مشکل بر خورده اید ، برای این کار می توانید از نمک کمک بگیرید .
کافی است کمی نمک ، در محل مورد نظر بریزید و تخم مرغ را روی آن بگذارید حالا هر زاویه ای که بخواهید تخم مرغ می ایستد .

4-کود درست کردن با پوسته ی تخم مرغ :
وقتی تمام این مراحل را طی کردید و توانستید به راحتی و بدون دردسر زرده ی تخم مرغ را از سفیده جدا کنید یا تخم مرغ ایستاده سر سفره هایتان بگذارید و ….. حالا وقت آن است که از پوست تخم مرغ هم استفاده هایی بکنید :
کسانی که در خانه به گل هایشان اهمیت می دهند ، می توانند با استفاده از پوست تخم مرغ مصرفی ، در منزل کود تهیه کنند .

ترفند تخم مرغ

طرز تهیه ی کود با پوست تخم مرغ :
1-پوست تخم مرغ به مقدار لازم
2-پوست موز یک عدد
3-تفاله های چای
ابتدا این ها را خوب در مخلوط کن خورد کنید و سپس آن ها را در خاک گلدان خود مخلوط کنید می توانید از این مخلوط هر دو هفته یک بار به خاک گلدانتان اضافه کنید حتما تاثیر آن را خواهید دید .
صفحه نخست مقاله تخم مرغ استوانه ای
تخم مرغ استوانه ای
تخم مرغ استوانه ای
برخی از افراد برایشان علاوه بر طعم غذا ، ظاهر هم مهم است در نتیجه همیشه به دنبال غذاهای با کیفیت اما چشم نواز می گردند .ساده ترین مواد غذایی که همیشه در سبد خانوارها وجود دارد تخم مرغ است ، چند سال پیش برخی از رستوران ها ادعا کردند که می توانند تخم مرغ با اشکال متفاوت درست کنند .
ابتدایی ترین اید ه این بود که بگردیم دنبال مرغی که تخم مرغ به اشکال مربع و دایره تولید می کند اما این یک حیله بود برای سرگرم کردن رستوران دار های رغیب .
در واقع با کمی فکر و استفاده از وسایل ساده در آشپز خانه می توان تخم مرغ به اشکال متفاوت را در منزل هم ساخت .
اما بالاخره راز این نوع پخت تخم مرغ را یک رستوران دار دانمارکی کشف کرد . در دانمارک این نوع تخم مرغ برای رستوران های ستاره دار و شرکت های هواپیمایی تولید می شود .
اما به تازگی با فاش شدن راز آن در هر جای دنیا و در هر رستورانی می توان تخم مرغ با اشکال متفاوت را دید .
لوازم مورد نیاز :
1- قابلمه با درب پیرکس
2- 3 عدد استوانه با اندازه های متفاوت
3- 4عدد تخم مرغ

ترفند تخم مرغ

داخل قابلمه آب بریزید و بگذارید جوش بیاید ، در این فاصله سفیده های تخم مرغ را از زرده جدا کنید و دقت کنید این کار حتما باید با حساسیت انجام شود ، زیرا نباید به زرده هیچ سفیده ای چسبیده باشد .
زرده ها را هم جدا کرده و با یک چنگال با هم مخلوط کنید توجه داشته باشید این مخلوط کردن به سبب نرم شدن و از حالت سفت در آمدن زرده است و احتیاج به پف کردن ندارد .
آب که به جوش آمد ابتدا ، هر 3 استوانه را داخل آب جوش بگذارید تا خوب استریل شوند سپس استوانه ها را بیرون آورده و در استوانه ای که بزرگتر است سفیده را بریزید ، داخل آب جوش بگذارید و درب پیرکس را برعکس روی آن قرار دهید تا استوانه کج نشود و مواد داخل استوانه درون قابلمه نریزد .
صبر کنید تا سفیده به خوبی سفت شود ، سپس آن را بیرون آورده و با یک استوانه ی متوسط که لبه ای تیز هم داشته باشد و ترجیحا فلزی باشد داخل آن را خالی کنید به طوری که سفیده ی تخم مرغ به دیواره های استوانه چسبیده باشد با ضخامتی مناسب اما مرکز این سفیده خالی شده باشد .
در قسمت خالی شده باید زرده را بریزید و دوباره ، استوانه را داخل آب جوش قرار دهید تا زرده ی تخم مرغ هم به خوبی سفت شود .

ترفند تخم مرغ

استوانه را از آب جوش خارج کنید و بگذارید به خوبی سرد شود ، بیرون آوردن تخم مرغ از داخل استوانه به سختی انجام می شود ، در نتیجه بهتر است دوباره ، از همان استوانه ی متوسط استفاده کنیم و آن را داخل استوانه ی بزرگتر قرار دهیم به طوری که هم سفیده و هم زرده را با هم برش دهد .
کمی از سفیده ی تخم مرغ داخل استوانه ی بزرگ باقی می ماند که می توانید با زرده ی باقی مانده و نپخته مجدد با همین روش تخم مرغ استوانه ای درست کنید .
این هم از راز تخم مرغ استوانه ای ، امیدوارم استفاده کنید و لذت ببرید .

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *