تخم مرغ دارویی

تخم مرغ های دارویی

چندین سال است که همه ی ما این خبر را شنیده ایم : می توان از تخم مرغ به عنوان دارو ، برای بیماری هایی همچون سرطان پوست و یا هپاتیت استفاده کرد . در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که چگونه دانشمندان توانسته اند تخم مرغ های دارویی تولید کنند .

تخم مرغ دارویی

تخم مرغ های دارویی از طریق اصلاح نژاد مرغ مادر تولید می شود . ارزش این کار  بدین منظور است  که بتوانیم قیمت دارو های گران برای درمان این بیماری ها را کاهش دهیم و کمک بسزایی در صنعت دارو سازی کرده باشیم .
یک انستیتوی ملی علوم و تکنولوژی در کانسای ژاپن شروع به تحقیقات در این مورد کرد که طی آن توانست این تخم مرغ ها را تولید کند و یک اصلاح نژاد موفقیت آمیز را آغاز کند  .
برای مقابله با بیماری هایی همچون هپاتیت و سرطان بدن انسان احتیاج به پروتئینی با نام اینترفرون بتا دارد این پروتئین سبب بالا رفتن سیستم ایمنی فرد شده و همین امر مقابله خواهد کرد با بیماری های ذکر شده.
چندی پیش از این تخم مرغ ها ی اصلاح شده ی ژنتیکی برای درمان بیماری سلیاک استفاده شده بود و جواب مثبتی هم از مصرف این تخم مرغ ها گرفته شده است .
دانشمندان ابتدا پروتئین اینترفرون بتا را در شرایط آزمایشگاهی تولید نمودند و سپس آن ها را وارد دستگاه تولید کننده اسپرم جوجه ها کردند ، صبر کردند تا درشرایط آزمایشگاهی و کاملا کنترل شده ، آن جوجه به سن بلوغ برسد و بتواند از اسپرم اصلاح شده تولید مثل کند ،  سپس اسپرم های جوجه ی کنتر ل شده را وارد بدن مرغ های مادر نمودند ، این اسپر م ها وارد دستگاه تولید مثل مرغ مادر شده و هرکدام از تخمک ها که پذیرای این اسپرم ها باشند تخم مرغ هایی را تولید می کنند که باز هم طبق شرایط آزمایشگاهی و التبه شانسی جوجه های نری تولید خواهد نمود که هر کدام از این جوجه های نر می توانند با چندین مر غ ماده جفت گیری کنند و چرخه ای دارویی را به وجود بیاورند که حاوی همان پروتئین اینترفرون بتا هستند .

تخم مرغ دارویی

این چرخه ادامه خواهد یافت و همین امر سبب تولید تخم مرغ های بیشتری با خواص دارویی خواهد شد .
تا به حال سه عدد از این مرغ ها توانسته اند تولید تخم مرغ های دارویی داشته باشند که این انستیتو این مرغ ها را در اختیار شرکت های دارویی گذاشته است . حداقل هر یک روز  درمیان تخم مرغ می گذارند .
در این تخم مرغ ها حدود دوازده میلی گرم تا مقدار 100 میلی گرم اینتر فرون بتا وجود خواهد داشت .
البته قابل ذکر است که بدانید هنوز جای تحقیقات و آزمایشات گسترده ای دارد تا معلوم شود که استفاده از این تخم مرغ چه مضرراتی خواهد داشت . و آیا استفاده از این تخم مرغ ها مدت زمان زیادی را برای بهبود سیستم ایمنی بدن لازم دارد ویا دارو ها و قرص های شیمیایی !
به گفته ی محققان : تولید این تخم مرغ هایی که خاصیت دارویی دارد تقریبا قمیت حدود 10 درصد داروهای موجود در بازار را شامل می شود .

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *