آخر هفته‌ای پر انرژی با صبحانه تخم‌مرغی

به وبسایت تلاونگ خوش آمدید. امروز قصد داریم تا طرز تهیه یک صبحانه پر انرژی را به شما آموزش بدهیم. حجم مواد اولیه این صبحانه برای ۴ الی ۶ نفر مناسب بوده و زمان آماده‌سازی آن حدود ۱ ساعت خواهد بود. این صبحانه ۴۱۰ کالری انرژی، ۳۱ گرم چربی، ۱۰ گرم کربوهیدرات و ۲۳ گرم پروتئین دارد. البته قرار نیست تمام این مقادیر جذب بدن یک نفر بشود. همانطور که گفتیم این صبحانه به اندازه سرو ۴ الی ۶ نفر است.

مواد تشکیل‌دهنده:

۶ تخم‌مرغ متوسط یا بزرگ

۱.۵ فنجان شیر

۱ قاشق چای‌خوری ادویه مرغ

۳ تکه نان تست (برش خروده به قطعات کوچک)

۳۵۰ گرم ژامبون مرغ

۱ فنجان پنیر چدار

طرز تهیه:

ابتدا ماهیتابه خود را کمی با روغن چرب کنید. تخم‌مرغ‌ها را شکسته و به‌همراه شیر و چاشنی مرغ خیلی خوب هم بزنید. نان‌های تست تکه تکه شده را در کف ظرف قرار دهید و ژامبون‌های مرغ را روی آن‌‎ها بگذاری و سپس با پنیر چدار روی آن‌ها را بپوشانید. از اینجای کار دو انتخاب دارید؛ می‌توانید مواد را به مدت یک شب در یخچال نگهداری کنید تا بافت بهتری داشته باشید یا اگر عجله دارید و می‌خواهید خیلی سریع‌ صبحانه را میل کنید، ۱۵ دقیقه بعد از اضافه کردن مخلوط تخم‌مرغ و چاشنی و شیر به ظرف نان و ژامبون‌ها و پنیر، ظرف را به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه در فر با حرارت ۳۵۰ درجه بگذارید.

امیدواریم از این صبحانه لذت برده باشید! خیلی خوشحال خواهیم بود که نظر شما را درباره این دستور پخت در قسمت کامنت‌‎ها داشته باشیم.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *