نحوه غذا خوردن

نحوه صحیح غذا خوردن

نحوه غذا خوردن

چطور غذا بخوریم؟

سلام. به یک مقاله دیگه از سایت تلاونگ خوش آمدید. امروز می­‌خواهیم با هم بررسی کنیم که نحوه صحیح غذا خوردن چگونه است و اینکه می­‌شود برای تمامی افراد یک برنامه مشخص برای غذاخوردن ارائه داد؟

اغلب افراد تصور می­‌کنند که داشتن یک رژیم سالم به این معنی است که باید برخی از موادغذایی را از رژیم غذایی خود حذف کنند؛ اما این موضوع درست نیست. در واقع همین تصور غلط است که سبب می­‌شود افراد پس از رژیم های سخت یا طولانی مدت دوباره به وزن سابق خود بازگردند.

اولین قدم برای اینکه بدانیم چطور غذا بخوریم

برای اینکه بتوانیم شیوه ای درست برای غذا خوردن خود در نظر بگیرید ابتدا باید بررسی کنید که آیا شما از آن دسته افرادی هستید که بدون اینکه احساس گرسنگی کنید، اقدام به خوردن می‌­کنید یا خیر. اغلب افراد، به خصوص افراد شاغل فقط از روی عادت و بدون این که حس گرسنگی در آن‌ها شکل بگیرد، غذا می­‌خورند و تا زمانی این احساس در آن­ها برطرف شود به آن ادامه می­دهند. بنابراین سعی کنید با بررسی خود متوجه شوید که در چه مواقعی غذا خوردن شما روند نرمال خود را طی می­‌کند.

غذا خوردن هر فرد متمایز است

با پشت سر گذاشتن قدم اول درمی­‌یابیم که سیستم بدنی ما تمایل دارد که در روز سه وعده کامل غذایی بدون میان­‌وعده داشته­‌باشد، یا اینکه مایل به استفاده از تعداد وعده­‌غذایی بیشتر با حجم کمتر است. بنابراین به این نتیجه خواهیم رسید که رژیم­‌غذایی متناسب هر فرد، متفاوت از فرد دیگر است و استفاده از رژیم­‌غذایی فرد دیگر برای شما روشی کاملا استباه خواهد بود.

نکاتی در مورد صحیح غذا خوردن

حتما برای شما هم پیش آمده، در حین رژیم‌غذایی خود، به دلیل داشتن علاقه به یک مواد­غذایی خاص، رژیم خود را شکسته­‌اید و از ادامه دادن آن ناامید شده‌اید. برای مثال منع از خوردن شیرینی یا شکلات. این ممنوعیت سبب می­‌شود که ذهن شما در زمان گرسنگی بیشتر درگیر آن موادغذایی خاص شود و در نهایت شما تسلیم می­‌شوید. برای پیشگیری از این اتفاق، بهتر است که غذاهای ممنوعه را در دسترس خود قرار دهید و آن­هارا در رژیم خود بگنجانید تا این احساس هوس بیش از اندازه ذهن شما را درگیر و خسته نکند.

در هنگام غذا خوردن به این موضوع دقت کنید که چه غذاهایی، بیشتر به شما انرژی می­‌دهد، شما را سیر نگه­‌می­‌دارد و چه غذاهایی حس گرسنگی شما را تحریک می­‌کند؛ و سپس به طور هوشمند آن­ها را در رژیم خود جای­گذاری کنید.

در هنگام غذا خوردن تنها به جویدن توجه داشته باشید و لقمه­‌های کوچک را آرام آرام بجوید. همچنین از غذا ­خوردن در مقابل تلوزیون و کامپیوتر جلوگیری کنید.

قبل از این که احساس سیری کنید، غذا خوردن را متوقف کنید؛ چراکه وقتی حجم قابل توجهی از غذا را میل کردید، ۲۰ دقیقه زمان می­‌برد تا معده پیام سیر بودن را به مغز اعلام کند.

به میزان آبی که در طول روز می‌­نوشید دقت کنید. کمبود آب در بدن باعث خستگی، کمبود انرژی و سردرد می‌شود و حتی سبب می­‌شود حس تشنگی را با گرسنگی اشتباه بگیریم.

سخن پایانی

دلیل اصلی غذا خوردن برطرف کردن احساس گرسنگی است؛ با وجود این، گاهی از غذا خوردن برای برطرف کردن نیازهای دیگر استفاده می‌کنیم. امیدوار هستیم که با رعایت هر چه بیشتر این نکات، قدم به قدم به سلامت جسمی و روحی خود نزدیک تر شوید. تغذیه نامناسب پیامدهای ناگواری به همراه دارد که از جمله آن می‌توان به زخم‌معده اشاره کرد. همچنین برای اطلاعات از فواید گنجاندن تخم­‌مرغ در رژیم‌­غذایی روزانه خود شما می­‌توانید سری به سرزمین ناشناخته تخم مرغ بزنید و از این ماده‌­غذایی همه چیز تمام استفاده کنید.

ممنون هستیم که تا انتها مقاله نحوه صحیح غذا خوردن با تلاونگ همراه بودید. لطفا اگر شما راه‌­های دیگری در جهت تغذیه بهتر و سالم‌­تر سراغ دارید، برای ما پیشنهادات خود را بنویسید.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *