افزایش قیمت نهاده‌های دامی

افزایش قیمت نهاده‌های دامی

نایب رییس کانون انجمن های صنفی مرغداران گوشتی ایران با انتقاد از دستگاه های نظارتی، بیان کرد: افزایش قیمت نهاده های دامی در حالی است که قیمت جهانی آن ها افزایش نداشته و تغییری نیز در سیاست اختصاص ارز مبادله به آن در کشور رخ نداده است و این افزایش قیمت تنها به دلیل خلاء نظارتی اتفاق افتاده و ادامه دارد

اسدالله نژاد در پایان یادآور شد: بدون هیچ دلیل منطقی در مدت کمتر از 4 ماه هر کیلوگرم ذرت از 750 تومان به یک هزار و 120 تومان و هر کیلو گرم کنجاله سویا از یک هزار و 450 تومان به دو هزار و 150 تومان افزایش یافته است.

توزیع 820 تن برنج و مرغ در سیستان و بلوچستان

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهادهای سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 820 تن برنج و مرغ منجمد در قالب طرح تنظیم بازار از بهمن ماه تا کنون در سطح استان توزیع شده است.

سیامک سرابندی اظهار داشت: اجرای طرح تنظیم بازار که از دهم بهمن در سیستان و بلوچستان آغاز شده است تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.
وی ادامه داد: در قالب این طرح برنج هندی 1122 با قیمت هر کیلو 56 هزار ریال،برنج هندی پی آر 11 هزار ریال و برنج تایلندی هر کیلو 39 هزار ریال در اختیار مردم قرار گرفته است.
وی افزود: تاکنون 600 تن برنج و 220 تن مرغ منجمد (کیلویی 62 هزار ریال) در فروشگاههای زنجیره ای و تعاونی های مصرف سیستان و بلوچستان بفروش رسیده است.
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهادهای سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: سهمیه در نظر گرفته شده استان برای مرغ منجمد در این طرح 700 تن است.
وی بیان کرد: همچنین با هدف تنظیم بازار شب عید 460 تن پرتقال به قیمت هر کیلو 25 هزار ریال و 310 تن سیب به قیمت هر کیلو 22 هزار ریال توسط تعاون های روستایی سیستان و بلوچستان در حال عرضه است.

روزانه 300 تن تخم مرغ در بازار توزیع می شود

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، حمید ورناصری با اشاره به این که محدودیتی در توزیع تخم مرغ وجود ندارد اعلام کرد: با توجه به ذخایر مناسب مرغ و تخم مرغ، توزیع این محصولات پروتئینی را بر پایه سهمیه بندی های استانی انجام می گیرد.

نرخی که برای تخم مرغ، مرغ و گوشت گوسفندی مخلوط وارداتی تنظیم بازار در نظر گرفته شده است به ترتیب، شانه ای 12 هزار و 600 تومان، هر کیلو 6 هزار و 200 تومان و 33 هزار تومان قیمت دارند.
ورناصری در ادامه افزود: هر روز 250 تا 300 تن تخم مرغ برای تنظیم بازار و کنترل آن در فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار توزیع می شود.
وی همچنین گفت: از مردم می خواهیم برای آنکه کیفیت بالاتر و قیمت پایین تری را در خرید این موارد تجربه کنند به فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار مراجعه کنند.

عدم موفقیت وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی، دامی و طیور

عباس پاپی‌زاده با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ گفت: قیمت تخم مرغ تحت تاثیر تلفات بیماری آنفولانزا است و متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی برنامه ریزی درستی در این بخش نداشته اند و ما به صورت تکراری هر شش ماه یک بار این وضعیت را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: درباره قیمت تخم مرغ مرتباً ما در کمیسیون «کشاورزی، آب و منابع طبیعی» از وزارت جهاد کشاورزی خواسته ایم که یک برنامه جامعی در خصوص پایداری سطح تولید به کمیسیون ارائه دهد که تاکنون این مسئله محقق نشده است.
عضو کمیسیون «کشاورزی، آب و منابع طبیعی» مجلس با اشاره به تاثیر میزان جوجه ریزی در زمینه افزایش قیمت تخم مرغ بیان داشت: درکنار این موضوع بیماری آنفولانزا یکی از عوامل جدی افزایش قیمت تخم مرغ در یکسال گذشته بوده است و گله‌های مادری بسیاری تحت تاثیر این بیماری از بین رفتند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *