مراحل زندگی مرغ

مراحل زندگی مرغ

این بحث همیشه پا برجاست که اول مرغ بوده یا اول تخم مرغ ، درستی این جواب باشد برای وقتی دیگر امروز می خواهم چرخه ی زندگی یک مرغ را توضیح دهم
اولین مرحله ی زندگی یک مرغ یا خروس تخم مرغ است ، تخم مرغ در بدن مرغ مادر شکل می گیرد و فرصت دارد در طی 25 ساعت از بدن مرغ مادر بیرون بیاید .
البته برای اینکه تخم مرغ ها تبدیل به جوجه شوند باید بارور شوند ، در واقع تخم مرغ هایی که ما در فروشگاه ها خریداری می کنیم هیچ کدام نطفه دار یا بارور نیستند .

تخم مرغ :
اولین مرحله ی زندگی یک مرغ و یا خروس ، تخم مرغ است . ابتدا تخم مرغ در بدن مرغ مادر تشکیل می شود اگر بارور شود تبدیل به جوجه می شود در غیر اینصورت تخم مرغی می شود که ما در فروشگاه ها خریداری می کنیم .
گاهی مرغداران ، هدف از تاسیس مرغداری را جوجه کشی و پرورش مرغ های گوشتی می دانند در نتیجه نطفه را هنگام تشکیل ، بارور می کنند . بارور کردن تخم مرغ توسط اسپرم خروس انجام می گیرد در غیر اینصورت یک مرغ برای تخم گذاری و تبدیل آن به تخم مرغ احتیاج به خروس ندارد .

جوجه :
پس از بارور کردن تخم مرغ ، نطفه ی حاصله از زرده ی تخم مرغ شروع به تغذیه می کند و حدودا 21 روز طول می کشد که جوجه سر از تخم بیرون بیاورد . در این زمان کم کم تمام اعضای بدن جوجه تشکیل می شود و با بزرگ شدن جوجه فضای تخم مرغ برای جوجه کوچک می شود و همین امر سبب ترک خوردن پوسته ی تخم مرغ و بیرون آمدن جوجه می شد .

مراحل زندگی تخم مرغ

در این دوران مرغ مادر روی تخم مرغ ها می نشیند و شرایط جوی (گرمایی ) مناسب برای تخم مرغ ها فراهم می آورد . حتی برای یکسان نمودن شرایط دمایی هر چند وقت یک بار تخم مرغ ها را با نوک خود زیرو رو می کند . جوجه ها بعد از 21 روز کامل شده و با شکستن پوسته از تخم بیرون می آیند . جالب است بدانید که آن ها هم مانند انسان ها با وارد شدن به دنیای بیرون شروع به گریه کردن می کنند .

مرغ یا خروس :
جوجه ی به دنیا آمده یا خروس است یا مرغ ، بسته به باروری انجام شده جنسیت تعیین می شود ، حالا با توجه به هدف مرغدار، برای پرورش مرغ ها از آن ها استفاده می شود .
جوجه ها تا قبل از یک هفتگی احتیاج به آب و غذای زیادی دارند ، نسبت به نور حساس هستند و باید گرمای کنترل شده ای برای محل زندگی آن ها در نظر گرفته شود .

مراحل زندگی مرغ

گاهی می بینیم که افراد در خانه ها و یا مزارع خود از این حیوانات نگهداری می کنند و علاوه بر اینکه از گوشت و یا تخم مرغ آن استفاده می کنند در واقع از اینکه زندگی یک جاندار را تامین و نظاره می کنند کاملا راضی هستند ، در برخی موارد دیده شده یکی از عللی که از مرغ و خروس نگهداری می کنند از بین بردن آفت های مزارع و باغ هایشان می باشد .

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *