تخم مرغ برای نوزاد

۲ دستور پخت مناسب تخم مرغ برای نوزاد

تخم مرغ برای نوزاد

یک منبع همه چیز تمام برای نوزادان

سلام دوستان به مقاله دستور پخت مناسب تخم مرغ برای نوزاد، خوش آمدین. مقاله تلاونگ امروز، مختص مادران عزیز نوشته شده که به تغذیه نوزاد خود اهمیت می‌دهند و تصمیم دارند به فرزند خود، ماده مقوی مانند تخم مرغ بدهند.

نوزادان باید حداقل تا ۶ ماهگی از شیر مادر یا شیر خشک تغذیه کنند. البته گاهی پزشک این اجازه را می‌دهد که نوزاد شما بتواند از ۴ ماهگی از غذایی غیر از شیر استفاده کند. اضافه کردن غذای جامد به رژیم کودک به روند گرفتن نوزاد از شیر هم کمک خواهد کرد و به علاوه وارد شدن ماده غذایی مانند تخم مرغ که دارای منابع خوبی از پروتئین، چربی‌های ضروری، آهن و روی است، می‌تواند در رشد و نمو نوزادتان موثر باشد. در حقیقت، تخم مرغ و به خصوص زرده، به جز ویتامین C، حاوی تمام ویتامین‌ها و یکی از بهترین منابع کولین، ماده مغذی مهم برای رشد سلول، رشد مغز و استخوان سازی است. در نهایت، تخم مرغ تنها منبع غذایی ویتامین D است.

امروز برای شما ۲ دستورپخت مناسب با تخم مرغ برای نوزاد دلبندتان را آموزش خواهیم داد.

دستور پخت ۱: پوره عدس و تخم مرغ، دستور پخت خوشمزه از تخم مرغ برای نوزاد

مواد لازم:

۲ قاشق چایخوری روغن زیتون

۱ عدد تره فرنگی  عدد خرد شده

۱۵۰ گرم سیب زمینی شیرین، پوست کنده و خرد شده

۷۰ گرم کدو حلوایی خرد شده

۱ حبه سیر، له شده

۳۰ گرم عدس

۱۵۰ گرم گوجه فرنگی خرد شده

۲۵۰ میلی لیتر آب گوشت

۱ عدد تخم مرغ

طرز تهیه:

روغن را در یک قابلمه گرم کنید و تره فرنگی، سیب زمینی و کدو سبز را اضافه کنید و ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید. سیر را اضافه کرده و ۳۰ ثانیه تفت دهید. عدس، گوجه فرنگی و آب گوشت را اضافه کنید. در ظرف را بگذارید و ۲۰ دقیقه بجوشانید تا سبزیجات و عدس نرم شوند. تخم مرغ را در یک قابلمه کوچک قرار دهید و روی آن آب سرد بریزید، بعد در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید آب به جوش بیاید. تخم مرغ را به مدت ۳ دقیقه بجوشانید و آن را از قابلمه خارج کنید و زیر آب سرد بگیرید. وقتی به اندازه کافی سرد شد، تخم مرغ را پوست بگیرید و له کنید و بعد آن را به عدس اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود.

دستور پخت ۲: اسکرامبل با نخودفرنگی، ستورپخت ساده و مقوی تخم مرغ برای نوزاد

مواد لازم:

۱ عدد تخم مرغ

۳۰ گرم نخودفرنگی

۲ قاشق چای‌خوری کره یا روغن پخت و پز

طرز تهیه:

یک قابلمه آب را به جوش بیاورید؛ نخود فرنگی را به آن اضافه کنید و ۲ دقیقه بپزید سپس کمی از آب نخودفرنگی را بردارید و بقیه را آبکش کنید. نخود فرنگی‌ها را به همراه آب نخود به غذاساز منتقل کنید تا پوره شوند.

تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و هم بزنید،؛ کره را در تابه داغ کنید و تخم مرغ را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ کاملا بپزد. سپس تخم مرغ را به یک بشقاب منتقل کنید و با پوره نخود فرنگی سرو کنید.

تخم مرغ برای نوزاد

پایان بندی

ممنون هستیم که با مقاله دستور پخت مناسب تخم مرغ برای نوزاد همراه ما بودید. تخم مرغ یک غذای بسیار مغذی است که می‌تواند نقش مهمی در رژیم غذایی نوزادان داشته باشد و پروتئین با کیفیت بالا و همچنین بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله فولات، ویتامین D، ید و اسیدهای چرب امگا ۳ را برای آن‌ها فراهم کند.

توجه داشته باشید که زمان مناسب برای دادن تخم مرغ به کودک عزیزتان بعد از ۶ ماهگی است و شما باید این کار را ابتدا با مقادیر کمی از تخم مرغ خوب پخته شروع کنید، زیرا برخی از نوزادان به کوچکترین مقدار تخم مرغ واکنش‌ نشان می‌دهند. همچنین هنگام سرو تخم مرغ برای نوزاد، اطمینان حاصل کنید که تمام قسمت‌های تخم مرغ کاملاً پخته شده است، زیرا تخم مرغ نپخته ممکن است حاوی باکتری سالمونلا باشد، و منجر به بیماری‌های دستگاه گوارش شود، البته جای نگرانی نیست، چراکه این خطر با پختن تخم مرغ در دمای ۱۶۰ درجه فارنهایت (۷۱ درجه سانتی گراد) برطرف می‌شود؛ اما هرگز از تخم مرغ های ترک خورده یا کثیف استفاده نکنید. همچنان منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم. لطفا اگر دستور پخت مناسب با تخم مرغ برای نوزاد سراغ دارید، برای ما کامنت کنید تا سایر مادران از آن دستور پخت استفاده کنند.

اگر دوست دارید از شانه‌های تخم مرغ های استفاده شده به طور بهینه استفاده کنید می‌توانید مقاله کاشت بذر در شانه تخم مرغ تلاونگ را مطالعه کنید.

شاد و سلامت باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *